محاسبه
آنلاین
قیمت
لیبل
2023/12/05 بدون نظر مقالات

ما میدانیم که مشتریان گاهی به دلایل اقتصادی ویا به منظور پشتوانه اطمینان بخش در برنامه ریزی تولیدات خود ، بیش از نیاز فوری لیبل سفارش داده ولذا همه لیبلهای  مورد سفارش را مصرف نکرده و  بخشی از آنرا برای زمانی که به آن احتیاج دارند انبار میکنند.لذا در چنین شرایطی بسیار مهم است که به نحوه نگهدار لیبل ها  تا فبل از مصرف توجه شود تا از پایین آمدن کیفیت لیبلهای انبار شده جلو گیری گردد.توصیه کلی ما اینست که  لیبلها می بایست در محیط و شرایطی غیر متغیر و نسبتا ثابتی نگهداری شوند.

تغییرا ت دمای محیط  محل نگهداری لیبلها یکی از عوامل متعدد و مهمی است که در کیفیت عملکرد چسب لبیلها موثر خواهد بود . چنانچه این عوامل محیطی هر گونه تغییری در چسب ایجاد نماید، ان موقع لیبلها ممکن است به درستی و یا اصلا در هنگام  برچسب زدن به سطح کار تولیدی مشتری نچسبند. در مواردی این تغییرات شدید  شرایط محیطی حتی میتواند بر روی کیفیت ظاهری لیبل ها نیز اثر گذاشته و کیفیت لیبل چاپ شده در انبار را تحت تاثیر خود قراردهد.

توصیه های ما:

  • دمای یکنواختی را در محیط نکهداری لیبلها تامین نمایید.

عمومی ترین دلیل پایین آمدن کیفیت چسبندگی لیبل ها ناشی از قرار گرفتن آنها در معرض تغییرات  زیاد دمایی است.دما یکی از چهار عاملی است که در چگونگی چسبندگی لیبلها روی سطوح موثر است.عوامل دیگر شامل قدرت چسبندگی چسب استفاده شده، مدت زمانی که ازنگهداری لیبلها میگذرد و مشخصات سطحی که لیبلها به  ان میچسبند میگردد.چنانچه لیبلها دردوره نگهداری  در معرض دمای خیلی پایین و یا  بالا قرار گیرند میتواند منجر به تغییراتی در چسب لیبل ها شده و این خود یا مانع از چسبندگی آن در اجرا شده و یا موجب فعال شدن چسب قبل از برچسب زنی و عدم کارایی آن در خط تولید شما خواهد شد.لذا از نگهداری لیبلها در مسیر جریان هوای زیاد گرم و یا سرد که از تجهیزاتی مانند هیتر و سرما سازها تولید میشود خود داری نمایید و با استفاده از امکانات لازم دمای محیط نگهداری لیبل ها  را در محدوده دمای  22  درجه ساتیگراد حفظ نمایید.

 

  • تاکید میشود لیبلها را در معرض نور قرار ندهید.

چنانچه لیبلها در معرض نور قرار بگیرند اعم از اینکه نور طبیعی و یا مصنوعی باشد ، هم بر روی چسب و هم بر روی متریال لیبل اثر تعیین کننده ای خواهد داشت.عموما نور بیشترین آسیب را به متریال لیبل زده و حتی باعث رنگ پریدگی و یا کمرنگ شدن آن میشود .نور میتواند مشکلات دیگری  را نیز برای چسب ایجاد نماید و آن در شرایطی  است که علاوه برموارد گفته شده ،  نور منبع  تولید حرارت و گرما هم باشد.نگهداری لیبلها در مکانهای تاریک و یا پوشانیدن آنها با پوشش هایی که مانع عبور نور باشند مشکلات یاد شده را مرتفع خواهد نمود.

  • لیبلها را در محیطهای مرطوب قرار ندهید.

توجه به مرطوب بودن محیط نگهداری لیبلها اهمیت دارد ،خصوصا زمانی که متریال لیبل از جنس کاغذ است ،لازم است که تا زمان استفاده ،  اطمینان حاصل شود که لیبلها  تمیز و خشک  باقی بمانند.لیبل های کاغذی چنانچه در معرض آب یا مایعات قرار بگیرند  به صورت برگشت ناپذیری آسیب میبینند، حتی اگر این لیبلها از نوع واتر پروف باشند نیز میتواند مشکلاتی را بوجود آورد.مایعات نه تنها میتواند به رویه لیبل آسیب برساند بلکه میتواند کیفیت چسبندگی لیبل را هنگام لیبل زدن نیز کاهش دهد.وجود آب و رطوبت  درهنگام  اجرای لیبل زنی باعث میشود چسب بجای ایجاد اتصال با سطح کار ، با اب مرتبط گردیده و اتصال پیدا کند و سطح چسبندگی لیبل روی سطح کار، کاهش یافته و لذا چسبندگی ضعیف شود.

  • لیبلها را در بسته بندی اولیه خود نگهداری نمایید.

یکی دیگر از عوامل مهم در نگهداری لیبل اینست که آنها را در بسته بندی پلاستیکی اولیه خود نگهداری نمایید .انجام اینکار از بسیاری از عوامل محیطی محافظت نموده و کیفیت اولیه لیبل ها را حفظ مینماید.

بطور کلی توصیه ما اینست که مناسبترین شرایط نگهداری لیبل در محیط تاریک و خشک  در محدوده دمایی 20 تا 25 درجه سانتیگراد و 50 درصد رطوبت است. چنانچه در بسته بندی مناسب در این شرایط نگهداری شود اکثر لیبل های پشت چسب دار برای مدت طولانی حتی یکسال  در انبار قابل نگهداری است.

بطور خلاصه توصیه ما در نکهداری لیبل به صورت زیر است:

1-لیبل ها را در بسته بندی اولیه نگهداری نمایید

2-لیبلها در محیط خشک نگهداری کنید.

3-دمای محل نگهداری لیبلها  نسبتا ثابت باشد.

4- لیبلها در محیط گرد و خاک و غبار آلود نگهداری نشوند.

5-لیبلها در مقابل نور طبیعی ویا مصنوعی قرار نگیرند.

 

علاوه برتوجه به موارد فوق در نحوه انبارداری لیبل ها ، شرایط محیطی لیبل زنی نیز حائز اهمیت است.ایده آل ترین دمای اجرای لیبل روی سطح ظروف بین 21 تا 38 درجه ساتیگراد وبدون وجود گرد و غبار است.اجرا در دمای زیر 10 درجه ساتیگراد توصیه نمی شود زیرا دربیشتر لیبل های پشت چسب دار ، چسب در  این دما غیر فعال شده  و چسبیدن آن به سختی انجام میشود.

 

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *