محاسبه
آنلاین
قیمت
لیبل
2017/05/31 بدون نظر مقالات

 نکات مهمی که می بایست مورد توجه قرارگیرند   –  راهنمای مرجع سریع

 

راهنمایی ما در مشخصات چسبهای لیبل در قسمت اول و عوامل اجرایی در قسمت دوم ، همه مسائل فنی اعم از انواع چسب ، خصوصیات مختلف وفاکتورهایی که بر اجرای لیبل موثرند را پوشش داد. اما از آنجاییکه مطالب زیادی را میبایست  بخاطر سپرد ،لذا ما در اینجا یک راهنمای مرجع سریع گذاشته ایم و آن حداقل  مواردی است که شما میبایست انجام دهید تا به این اطمینان برسید که لیبلهای شما همانطور که انتظار دارید کارایی  خواهند داشت.

 

از هدف و نیازتان شناخت داشته باشید.ما متریالهای مختلفی را مورد استفاده قرار میدهیم. زیرا ما برای صنایع مختلف ، لیبلهای متفاوتی را چاپ و تولید مینماییم. برای لیبلهاای ساده با استفاده از یک متریال اقتصادی مانند کاغذ نیمه گلاسه و چسب دائمی میتوان استفاده نمود. برای پروژه های پیچیده تر ممکن است به ترکیبی از متریال و چسب خاص نیاز باشد. فی الواقع بستگی دارد که چه چیز برای شما مهم است. آیا ظاهر زیبا ، به آسانی جدا شدن لیبل ، انعطاف پذیری لیبل ، مقاومت در برابر رطوبت الویت شما  است و یا ویژگیهای منحصر بفرد دیگری مد نظرتان می باشد.

 

محل ماندن لیبلهای خود را مد نظر قرار دهید. شرایطی که لیبل شما بعد از اجرا بر روی کار میبایست تحمل کند بسیار با اهمیت و قابل توجه است. تماس مستقیم با رطوبت ، دمای محل نگهداری و انبار کالا ،وجود ذرات معلق در هوا و  دیگر عوامل محیطی نقش مهمی در دوام لیبل بازی می نمایند . زمانیکه میخواهید متریال لیبل را انتخاب نمایید همه اطلاعاتی که به طریقی مرتبط با لیبل میشود را بدست آورید، مانند تولید ، حمل و نحوه دریافت ،بسته بندی و حتی فروش.اینها به شما تصویر بهتری از اینکه لیبل شما با چه عواملی روبرو خواهد شد را به شما میدهد.

 

. به شکل بستر توجه داشته باشید. آیا در بسته بندی شما  و محل اجرای لیبل انحناء وجود دارد؟ اگر چنین است ، انحناء میتواند شما را گرفتار کند زیرا اگر به بعضی ملاحظات توجه نشود،  این اشکال موجب میشوند تا لیبل چروک شده ویا لبه های آن از روی کار بلند شده و به اصطلاح  حالت پرچمی پیدا کند. با متریال های نازکتر و با انعطاف پذیری بیشتر و با چسبهای قویتر میتوان مشکلات غامض  سطوح منحنی را حل نمود. برای سطوح با انحناء خیلی زیاد ویا با شعاع کم ، لیبلهای شرینک بهترین انتخاب شما خواهد بود. این لیبلها دور تا دور سطح ظرف را با زاویه 360 درجه می پوشاند .

 

متریال بستر فراموش نشود. چنانچه فاکتور جنس متریال و سطح آن که برای لیبل های خود استفاده می نمایید را وارد معادلات خود ننمایید  میتواند به مثابه چوب لای چرخ برنامه شما بشود. ترکیبات بستر مانند شیشه ، پلاستیک ، فلز  و غیره حتی میتوانند عکس العمل های متفاوتی در قبال نوع چسب مشخص داشته باشند. لیبلها  به سطوح تمیز ، صاف ، بدون خلل و فرج  بهتر می چسبند ، اما همیشه داشتن چنین سطوح ایده آلی میسر نیست. حال چه بایستی کرد  با شرایطی که بستر مورد نظر شما دو مورد از این ویژگیها را داشته باشد و یا اصلا هیچکدام را نداشته باشد ؟  اگر سطح غیر تمیز بستر اجتناب ناپذیر باشد و یا سطح آن بجای صاف،  زبر باشد ، در آن موقع بهترین ایده  مراجعه به چسبهای دایمی با چسبندگی اولیه بالا،  خواهد بود.

.

همه اطلاعات جزیی را به تامین کننده لیبل خود یعنی ما  بدهید. ما همه نوع سئوالی خواهیم کرد تا مطمئن شویم که لیبل مشتری بر روی متریالی چاپ خواهد شد که بهترین گزینه برای پروژه اش میباشد. داشتن اطلاعات جزئی پروژه شما بهترین راه حل است تا هر دوی ما در یک موقعیت اطلاعاتی  قرار بگیریم و بدینترتیب لیبلها مطابق انتظارات شما بشود. موقعیکه شکی وجود داشته باشد ، ظرف خود را برای ما ارسال نمایید تا بدون واسطه بفهمیم که شما با چه بستری برای چسبانیدن لیبل روبرو هستید.ما می توانیم  با متریالهای مختلفی از  لیبل روی ظرف،  در محل چاپخانه تست کنیم و به شما توصیه خود را اعلام کنیم.(بدیهی است کارایی این توصیه می بایست در شرایط تولید محصول مورد ارزیابی مشتری و تایید او قرار گیرد. )

 

قبل از سرمایه گذاری حتما آزمایش . لیبلهای پیچیده یا سفارشات بزرگ همواره میبایستی از نظر متریال وچسب قبل از سرمایه گذاری نهایی مورد آزمایش قرار گیرند.آزمایش متریال میتواند به شما کمک کند تا از اتلاف وقت و منابع خود اجتناب نمایید ، خصوصا اگر شما به لیبل خاصی احتیاج داشته باشید که نیاز به متریال گرانترو چاپ پر هزینه تری داشته باشد.در زمان تست  به چگونگی رفتار متریال لیبل با بستر یا ظرف ، روش های اجرا، شرایط تولیدتان ، شرایط نهایی بهره برداری و بسته بندی کلی  توجه فرمایید.